Kilka słów na temat

Peelingiem nazywamy kontrolowane złuszczanie skóry pod wpływem działania substancji chemicznych lub biologicznych. W zależności od wybranego peelingu możemy przygotować skórę do dalszych etapów zabiegu, zniwelować blizny potrądzikowe, zmarszczki, rozszerzone pory lub przebarwienia.

Peeling chemiczny wygładza i rozjaśnia pozbawioną blasku skórę. Proces złuszczania komórek skóry jest zabiegiem kontrolowanym i nie ma niekorzystnego wpływu na organizm człowieka.

Xylogic Retix.C

Wyjątkowo skuteczna kuracja odmładzająca, pobudzająca skórę do intensywnej odbudowy i regeneracji.

Siła 4% retinolu w połączeniu z aktywną witaminą C i proteoglikanami stymuluje odnowę tkankową, usuwa martwy naskórek, redukuje wszelkie niedoskonałości (zmarszczki, blizny potrądzikowe, przebarwienia, zaskórniki), pozostawiając skórę nawilżoną, rozjaśnioną, jędrną, napiętą i głęboko oczyszczoną.

– fotostarzenie
– melasma
– wiotka skóra
– zmarszczki
– rozszerzone pory
– rozstępy
– trądzik zwyczajny i zaskórnikowy

ODCZUCIA I PIELĘGNACJA POZABIEGOWA

Skóra bepośrednio po zabiegu będzie mocno napięta, efekt ten utrzyma się około 2 dni, po tym czasie pojawić się może złuszczanie, zaczerwienienie i wrażenie ogólnego podrażnienia skóry, które utrzyma się około 2-3 dni.

Bezpośrednio po zabiegu zachować należy szczególne warunki higieniczne (wymiana poszewki poduszki, wymiana ręcznika do twarzy, nie korzystać z basenu, sauny itp…). Delikatnie traktować skórę poddaną zabiegowi, nie pocierać (np. ręcznikiem), nie złuszczać peelingami, nie odrywać złuszczających się po zabiegu płatków skóry. Stosować delikatne płyny myjące, i kremy nawilżające. Obowiązkowo przez okres miesiąca po zabiegu należy stosować fotoprotekcję (SPF 50)

Peeling migdałowy

Peeling migdałowy to delikatny zabieg złuszczania naskórka przy użyciu naturalnego kwasu migdałowego. Kwas migdałowy jest otrzymywanym z migdałów alfa-hydroksykwasem (AHA). Wykonany przy jego użyciu peeling chemiczny charakteryzuje brak pieczenia i zaczerwienienia przy duże efektywności terapeutycznej.

Peeling nie wyłącza pacjenta z życia codziennego, a pojawiające się łuszczenie jest delikatne i łatwe do ukrycie przy użyciu powszechnie stosowanych kosmetyków nawilżających

WSKAZANIA

Pigmentacja (piegi, ostuda – melasma, plamy soczewicowate, przebarwienia pozapalne), cera łojotokowa, plamy starcze, plamy potrądzikowe, przebarwienia po lekach hormonalnych, redukcja drobnych i głębszych zmarszczek, spłycenie blizn, zapobieganie starzeniu się skóry, amiękczenie i wygładzenie skóry, nawilżenie skóry, trądzik grudkowo-krostkowy, zaskórniki, rozszerzone pory, suchość skóry w przebiegu zmian chorobowych, starzenie się skóry, blizny, ślady potrądzikowe, zmiany wywołane przez czynniki środowiskowe (tytoń, zanieczyszczenia), fotostarzenia skóry, przebarwienia skóry, rewitalizacja skóry u osób w różnym wieku.

PRZECIWWSKAZANIA

Ciąża, podrażnienia skóry, rany, stany zapalne skóry.

Frost Peel I i II - kwas TCA

W zabiegu Frost Peel I i II stosuje się kwas trójchlorooctowy TCA. Kwas ten jest pochodną kwasu octowego i najsilniejszym kwasem organicznym – silniejszym niż kwas glikolowy.  Charakteryzuje się małą cząsteczką oraz łatwą i szybką penetracją naskórka i skóry właściwej. Nie powoduje toksyczności ogólnoustrojowej i alergizacji. Po nałożeniu kwas ten nie podlega transportowi do naczyń włosowatych ani do krążącej krwi. Wyróżnia się dużym zróżnicowaniem głębokości działania, uzależnionym m.in. od stężenia użytego roztworu.

W Gabinecie wykorzystuje się dwa stężenia kwasu TCA 30% oraz TCA 40% i wykonuje się zabieg złuszczania, tzw. peeling powierzchowny, obejmujący cały naskórek.

WSKAZANIA

Przebarwienia (np.: ostuda, plamy soczewicowate), trądzik pospolity (wykwity niezapalne i zmiany potrądzikowe), nadmierne rogowacenie, powierzchowne zmarszczki, objawy fotostarzenia, zaskórniki, rozszerzone ujścia gruczołów łojowych, poprawa napięcia struktury skóry.

PRZECIWWSKAZANIA

Ciąża, karmienie piersią, choroby autoimmunologiczne, choroby nowotworowe, aktywne infekcje wirusowe, np.: opryszczka; aktywne choroby zapalne skóry (np.: AZS, wyprysk, łuszczyca, trądzik ropowiczy), aktywne infekcje bakteryjne, leczenie izotretynoiną, zabiegi chirurgiczne twarzy, kriochirurgia w ciągu ostatnich 6 m-cy, alergia na substancje złuszczające, świeże blizny, skłonność do keloidów, fototyp VI, nałogowe opalanie.

MOŻLIWE POWIKŁANIA

Uaktywnienie wirusa opryszczki zwykłej, nadwrażliwość skóry na środki lecznicze lub kosmetyczne,

Ryzyko powstania przebarwień w przypadku V – VI fototypu oraz w przypadku przyjmowania środków antykoncepcyjnych (odstawienie leków na 3-4 tygodnie przed planowanym zabiegiem zmniejsza ryzyko).

ZALECENIE DLA KLIENTÓW

Po kilku godzinach od zabiegu pojawia się rumień i uczucie napięcia skóry. W ciągu 3-4 dni skóra zaczyna się złuszczać, a proces ten może trwać do 8-10 dni. Klient po zapoznaniu się z informacjami dotyczącymi proponowanego zabiegu podpisuje zgodę na zabieg oraz sporządzenie dokumentacji fotograficznej. (zgoda i załącznik ważne dla klienta).

PIELĘGNACJA SKÓRY PO ZABIEGU

Bezwzględny zakaz opalania przez minimum 4 tygodnie po zabiegu od momentu pełnego złuszczenia naskórka, Unikanie nasłonecznienia, Stosowanie blokujących promieniowanie słoneczne UVA/UVB SPF 50 przez okres I miesiąca (zalecany jest Sun Protector Cream 50+), Bezwzględny zakaz zdrapywania złuszczającego się naskórka, Zakaz korzystania z kąpieli w chlorowanej wodzie oraz korzystania z sauny przez okres I miesiąca, Zakaz stosowania zabiegów podrażniających skórę, peelingów oraz depilacji przez okres I miesiąca, Stosowanie kremów silnie nawilżających i regenerujących, Ewentualny makijaż można stosować dopiero kilka godzin po zabiegu (najlepiej 24 godz).

MandeliC Hybrid Peel

40% kwas migdałowy połączony z czystą witaminą C AA2G™, przeznaczony do rekonstrukcji naskórka z widocznymi zmarszczkami oraz objawami fotostarzenia.

Niska wartość pH 1,7 sprawia, że 40% kwas migdałowy aktywuje podziały komórkowe oraz pobudza wzrost syntezy kolagenu i elastyny.

Aktywna witamina C wnika w głąb skóry, gwarantując błyskawiczną poprawę jej gęstości i elastyczności, uszczelnienie naczyń włosowatych oraz ujednolicenie kolorytu.

WSKAZANIA

- cera sucha, bez blasku, poszarzała, zmęczona, o zmniejszonej elastyczności i napięciu,
- cera tłusta i łojotokowa,
- cera z rozszerzonymi porami skóry,
- cera trądzikowa w szczególności trądzik grudkowy,
- cera z przebarwieniami,
- cera z bliznami potrądzikowymi, nadmierne rogowacenie,
- cera z objawami fotostarzenia się skóry z bruzdami mimicznymi, zmarszczkami.

- trądzik różowaty,
- aktywne choroby skóry takie jak: egzema, AZS, wypryski, skóra podrażniona, łuszczyca,
- aktywne infekcje bakteryjne,
- aktywne infekcje wirusowe – opryszczka, brodawki skóry,
- przebyte w ciągu ostatnich sześciu miesięcy zabiegi chirurgiczne lub światłolecznicze,
- ciąża i okres laktacji,
- nadwrażliwość na kwasy,
- w ciągu sześciu miesięcy poprzedzających zabiegi leczenie retinoidami,
- aktywne leczenie antybiotykami lub witaminą A,
- uszkodzenie ciągłości skóry tj. zadrapania, pęknięcia, oparzenia, odmrożenia, otarcia, bliznowce,
- czynne zmiany ropne, cysty,
- stan skóry po depilacji,
- duża ilość zmian pigmentacyjnych tj. pieprzyki.

GLOW-X9 - PEELING BIOREDERMALIZUJĄCY

Dedykowany do wielopoziomowego odmładzania skóry i niwelowania wszelkich defektów skórnych występujących wskutek starzenia się lub działania czynników zewnętrznych. Jego innowacyjny skład bazujący na stabilizowanym TCA, połączonym z wieloskładowym koktajlem kwasowym, zapewnia synergistyczne i spektakularne efekty bioodnowy skóry.

Powiązanie kwasu TCA z fenolem, kwasem ferulowym, salicylowym, glikolowym, migdałowym, fitowym i wysokostężoną witaminą C gwarantuje wielowymiarowe i komplementarne efekty na każdym
poziomie skórnym. Intensywny proces przebudowy i rewitalizacji zachodzi bez nadmiernego złuszczania naskórka i uszkodzeń w płaszczu fotoochronnym skóry, powodując, że zabieg można
stosować bezpiecznie przez cały rok.

SYNERGISTYCZNE DZIAŁANIE GLOW-X9

- intensywna biostymulacja
- głęboka redermalizacja
- zaawansowana regeneracja